20 listopada 2017

Edukacja uczenia zdolnego – SPE matriały do pobrania

Materiały edukacyjne kształcenia uczniów zdolnych

  • Edukacja uczniów zdolnych w wybranych krajach Europy
  • Instytucje działające na rzecz ucznia zdolnego
  • Kształcenie uczniów zdolnych w polskiej edukacji
  • Najważniejsze akty prawne
  • Wybrane definicje zdolności, uzdolnień, talentów
  • Wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym
  • Wybrane programy i projekty dotyczące ucznia zdolnego
  • Model pracy z uczniem zdolnym. MEN 2010
  • Uczeń zdolny w systemie edukacji - folder
  •  
    Materiały z konferencji

  • Aby nie gubić zdolności i talentów uczniów. Materiały edukacyjne z konwersatorium zorganizowanego 10.06.2011 r.
  • Indywidualizacja nauczania a psychospołeczne uwarunkowania pracy z uczniem zdolnym
  • Jak zachęcać i przygotowywać uczniów do udziału w Olimpiadzie Informatycznej Gimnazjalistów (OIG)?
  • I Olimpiada Języka Hiszpańskiego (OJH) 2010-2011
  • Olimpiada języka angielskiego dla gimnazjalistów
  • Pozwólmy im latać! Jakie systemowe rozwiązania wspierają i rozwijają zdolności uczniów?
  • Praktyczne aspekty pracy z uczniem zdolnym
  • Uczniowie uzdolnieni matematycznie. Jak ich wspierać? Jak z nimi pracować? Poradnik klas I-III
  • Specyfika uczenia się dziewcząt i chłopców
  • Informacje o olimpiadzie matematycznej gimnazjalistów
  • Organizacja kształcenia ucznia zdolnego
  • Organizacja kształcenia ucznia zdolnego
  • Organizacja kształcenia ucznia zdolnego
  • Organizacja kształcenia ucznia zdolnego
  • Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia zdolnego
  • Społeczne aspekty funkcjonowania uczniów zdolnych
  • Społeczne aspekty funkcjonowania uczniów zdolnych
  • Społeczne aspekty funkcjonowania uczniów zdolnych
  • Elementy systemowych rozwiązań w pracy szkół
  • Elementy systemowych rozwiązań w pracy szkół
  • Dobre praktyki w Gimnazjum nr 1 im. Mikołaja Kopernika we Wrześni
  • Dobre praktyki w XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Czackiego w Warszawie
  • Dobre praktyki w Zespole Edukacyjnym Pro Futuro
  • Dobre praktyki w I LO w Zamościu
  • Dobre praktyki w Gimnazjum nr 6 im. Sybiraków w Chełmie - Gimnazjalista - student - zasady organizacji klas akademickich
  • Indywidualne programy motywacyjne perspektywą rozwoju uczniów zdolnych
  • Narzędzia do badania predyspozycji i uzdolnień młodzieży
  • Klubik Małego Matematyka – rozwijanie aktywności matematycznych u dzieci I etapu edukacyjnego
  • Uzdolnienia informatyczne – poradnik dla nauczyciela i rodzica cz.1
  • Uzdolnienia informatyczne – poradnik dla nauczyciela i rodzica cz. 2
  • Myślę jak obywatel. Mam wpływ na to, co się dzieje wokół mnie.
  • Jak pracować z uczniem zdolnym? Poradnik dla nauczyciela historii
  • Rozwój talentu a rozwój osoby - prezentacja
  • Kształcenie uczniów zdolnych w polskim systemie oświaty - prezentacja
  • „Jak myślimy, tak działamy” Wiedza o uczniach zdolnych jako podstawa pracy nauczyciela
  • Tworzenie sieci współpracy w Europie w dziedzinie rozwiązań systemowych dotyczących kształcenia uczniów zdolnych
  • Najnowsze koncepcje zdolności i ich weryfikacja w badaniach
  • Rozwój talentu a rozwój osoby - materiał poszerzający treści wykładu
  • Kształcenie uczniów zdolnych w polskim systemie oświaty - materiał poszerzający treści wykładu
  • Tworzenie sieci współpracy w Europie w dziedzinie rozwiązań systemowych dotyczących kształcenia uczniów zdolnych - materiał poszerzający treści wykładu
  • Jak myślimy, tak działamy. Wiedza o uczniach zdolnych jako podstawa pracy nauczyciela - materiał poszerzający treści wykładu
  • Najnowsze koncepcje zdolności i ich weryfikacja w badaniach naukowych - materiał poszerzający treści sesji tematycznej
  • Tworzenie europejskiej sieci współpracy w celu poprawienia jakości nauczania wybitnie zdolnych
  • Edukacja uczniów zdolnych w Austrii jako przykład dobrej praktyki
  • Nauczanie osób uzdolnionych - Dobre praktyki w Republice Czeskiej
  • Przykłady dobrych praktyk w dziedzinie kształcenia uczniów zdolnych w Finlandii
  • Kształcenie uczniów zdolnych w Holandii
  • System identyfikacji i nauczania w grupach oraz socjalizacja młodzieży wybitnie uzdolnionej z matematyki. Przykład dobrych praktyk
  • Dobre praktyki w kształceniu uczniów zdolnych: doświadczenie Ukrainy
  • Uczniowie Wybitnie Zdolni w Szkołach w Szkocji
  • Program Konferencji “Rozwijanie zdolności najmłodszych uczniów w szkole”
  • Rozwijanie zainteresowań, predyspozycji i zdolności najmłodszych uczniów
  • Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej” Poradnik dla nauczyciela
  • Jak odpowiadać na specjalne potrzeby edukacyjne i jak rozwijać zdolności uczniów podwójnie wyjątkowych?
  • Wizyta Studyjna w Instytucie Dziecka Zdolnego i Małej Akademii Nauk w Kijowie
  • Młodszy uczeń w szkole i jego odkrywanie świata - innowacyjne metody pracy na etapie edukacji wczesnoszkolnej
  • Kreatywny nauczyciel i twórczy uczeń a indywidualizacja pracy z uczniami
  • Szlifowanie diamentów
  • Tworzenie warunków do rozwoju ucznia zdolnego
  • Zastosowanie platformy Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów podczas nauki informatyki
  • Nowoczesne technologie w edukacji
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na potrzeby uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Specyfika wsparcia ucznia zdolnego
  • Możliwości wspierania rozwoju osobistego ucznia – identyfikacja zdolności uczniów
  • Jakość szkolnego procesu wychowania fizycznego i praca z uczniem uzdolnionym
  • W poszukiwaniu źródeł sukcesu w pracy z uczniem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej
  • Rozwojowy kontekst funkcjonowania ucznia zdolnego
  • Nowoczesne koncepcje wspierania uzdolnień i zdolności uczniów
  • Jak rozpoznawać i zaspakajać potrzeby uczniów - czyli o identyfikowaniu, planowaniu i działaniu nauczyciela - materiał dla uczestnika konferencji
  •  
     
    Materiały z regionalnych konferencji informacyjno-promocyjnych, wrzesień-listopad 2013 

  • Model pracy z uczniem zdolnym
  • Z doświadczeń w pracy z uczniem zdolnym, Zespół Szkół UMK, Gimnazjum i Liceum Akademickie w Toruniu
  • Rola ośrodka kultury w rozwijaniu talentu i tworzeniu przyjaznego środowiska do pracy z uczniem zdolnym
  • Możliwości rozwoju zdolnego ucznia w placówce wychowania pozaszkolnego – na przykładzie Młodzieżowego Domu Kultury w Toruniu
  • Sztuka kreowania wizerunku i wystąpień publicznych doświadczenia w pracy z liderami Młodzieżowej Rady Miejskiej
  • Model pracy z uczniem zdolnym
  • Szkolne programy wspierania uzdolnień – rozwiązania systemowe we współpracy z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli i poradnią psychologiczno-pedagogiczną
  • Wspieranie uzdolnień uczniów na różnych etapach edukacyjnych − programy realizowane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Węgorzewie
  • Rola ośrodka kultury w rozwijaniu talentu i tworzeniu przyjaznego środowiska do pracy z uczniem zdolnym
  • „Szlify na brylancie” – współpraca placówek, instytucji i organizacji w opiece nad uczniem zdolnym na przykładzie działalności CZP 1
  • Psychologiczne mechanizmy wspierania rozwoju uczniów utalentowanych
  • Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej we wspieraniu dzieci uzdolnionych
  • Dobre przykłady współpracy szkoły z ośrodkiem kultury
  • Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez budowanie Szkolnego Systemu Wspierania Zdolności i Talentów
  • Systemowe wsparcie szkoły w pracy z uczniem zdolnym odpowiedzią na konieczność tworzenia środowiska sprzyjającego rozwojowi uczniów zdolnych
  • Olimpiada informatyczna gimnazjalistów - narzędzie pracy z uczniem zdolnym
  • Tutoring wychowawczy i dydaktyczny alternatywną formą pracy z uczniem –wnioski z 5 lat oświadczeń
  • Nauką można się bawić!
  • Warsztat nauczyciela – przyrodnika do pracy z uczniem zdolnym
  • TUTORING alternatywną formą pracy wychowawczej i dydaktycznej
  • Matematyka bez tajemnic – w poszukiwaniu źródeł sukcesu w pracy z uczniami zdolnymi
  • Nie ma zdolności bez twórczości – twórcze techniki pracy z uczniem zdolnym w zakresie przedmiotów humanistycznych
  • Zdolne dziecko. Pierwsza pomoc. Jak wspierać rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów
  • Konstrukty osobiste nauczyciela jako kluczowa kompetencja w pracy z uczniem zdolnym
  • TUTORING alternatywną formą pracy wychowawczej i dydaktycznej
  • Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez budowanie Szkolnego Systemu Wspierania Zdolności i Talentów
  • Nie ma zdolności bez twórczości – twórcze techniki pracy z uczniem zdolnym w zakresie przedmiotów humanistycznych
  • Portretowanie zdolności i ich rozwój
  • Tutoring wychowawczy i dydaktyczny jako alternatywna forma pracy z uczniem – wnioski
  • Psychologiczne mechanizmy wspierania rozwoju uczniów utalentowanych Dr Urszula Gembara
  • Twórczość a rozwój osobowości w kontekście pracy nauczyciela
  • Nie ma zdolności bez twórczości – twórcze techniki pracy z uczniem zdolnym w zakresie przedmiotów humanistycznych
  • Tworzenia portfolio ucznia zdolnego jako przygotowanie do dokumentowania i prezentowania osiągnięć
  • Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez budowanie Szkolnego Systemu Wspierania Zdolności i Talentów
  • Portretowanie zdolności i ich rozwój
  • Wpływ postawy nauczyciela na zaangażowanie i postawę uczniów szczególnie uzdolnionych humanistycznie, artystycznie…
  • Zdolne dziecko. Pierwsza pomoc. Jak wspierać rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów
  • Konstrukty osobiste nauczyciela jako kluczowa kompetencja w pracy z uczniem zdolnym
  • Metody pracy z uczniem zdolnym – wspieranie i rozwijanie uzdolnień humanistycznych
  • Opracowanie i modyfikowanie programów nauczania
  • Opracowanie i modyfikowanie programów nauczania
  • Wpływ postawy nauczyciela na zaangażowanie i postawę uczniów szczególnie uzdolnionych humanistycznie, artystycznie…
  • Nie ma zdolności bez twórczości – twórcze techniki pracy z uczniem zdolnym w zakresie przedmiotów humanistycznych
  • Opracowanie i modyfikowanie programów nauczania
  • Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez budowanie Szkolnego Systemu Wspierania Zdolności i Talentów
  • Portretowanie zdolności i ich rozwój
  • TUTORING wychowawczy i dydaktyczny alternatywną formą pracy z uczniem –wnioski z 5 lat oświadczeń
  • Wpływ postawy nauczyciela na zaangażowanie i postawę uczniów szczególnie uzdolnionych humanistycznie, artystycznie…
  • Indywidualny tok lub program nauki jako jedna z form pracy skierowana do ucznia zdolnego
  • Nie ma zdolności bez twórczości – twórcze techniki pracy z uczniem zdolnym w zakresie przedmiotów humanistycznych
  • Modyfikacja programów nauczania dla uczniów zdolnych. Indywidualny program i tok nauki
  • Myślę, marzę, tworzę, odkrywam…
  • Ćwiczenia interaktywne w edukacji wczesnoszkolnej. O wykorzystaniu multimediów w klasach I –III szkoły podstawowej.
  • Psychologiczne mechanizmy wspierania rozwoju uczniów utalentowanych
  • Zdolne dziecko. Pierwsza pomoc. Jak wspierać rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów
  • Program WARS i SAWA grają w szachy – jako szansa sukcesu dla nauczycieli rozwijających uzdolnienia uczniów
  • Indywidualizacja pracy z uczniem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej
  •  
     
    Materiały z seminariów

  • Identyfikowanie uzdolnień uczniów w warunkach szkolnych
  • Materiały wypracowane podczas seminarium
  • Scenariusz - Psychospołeczne obszary funkcjonowania ucznia zdolnego
  • Scenariusz - Współpraca Poradni z szkołą w zakresie diagnozy ucznia zdolnego
  • Scenariusz - Zadania Poradni w diagnozie ucznia zdolnego – możliwości i ograniczenia
  • Budowanie szkolnego systemu pracy z uczniem zdolnym we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym
  • Materiały wypracowane podczas seminarium
  • Działania szkoły w pracy z uczniem zdolnym
  • Materiały wypracowane podczas seminarium
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych i tworzenie warunków do rozwoju ucznia zdolnego w środowisku szkolnym
  • Współpraca szkoły z innymi instytucjami w pracy z uczniem zdolnym
  • Materiały wypracowane podczas seminarium
  • Współpraca szkół z podmiotami zewnętrznymi
  • Wsparcie ucznia zdolnego doświadczającego trudności w uczeniu się i przystosowaniu
  • Trening twórczości z komputerem. Założenia teoretyczne i przykłady zadań
  • Rozwijanie twórczego potencjału ucznia z perspektywy pedagogiki zdolności
  • Twórczy nauczyciel zdolnego ucznia
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Przezwyciężamy niedostatek środków Bambus, pszenica, kokos
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Losy -grupa
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Losy - inaczej
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Losy - intuicja
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Losy - język
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Losy - problemy
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Drogocenne przedmioty. Piękno czyni rzeczy zwykłe cennymi
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Jan Szczepanik
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Wartości
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Widmo Brockenu
  • Załącznik do materiału Trening twórczości z komputerem. Światowa wystawa wynalazków 2014
  • Pomóc talentowi rozkwitnąć – lokalne działania koalicyjne na rzecz uczniów zdolnych. Seminarium w Sulejówku 16–17.02.2016r.
  •  
     
    Mini kursy dla ucznia zdolnego
     
     
    Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów

  • V Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - zawody indywidualne - treści i opracowania zadań
  • VII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - Broszura dla nauczyciela
  • VII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - Broszura dla ucznia
  • Plakat - format A2
  • Plakat - format A4
  • Treści zadań z zawodów drużynowych - I etap
  • Treści zadań z zawodów drużynowych - II etap
  • Treści zadań z zawodów indywidualnych - II etap
  • Treści zadań z zawodów drużynowych - III etap
  • Treści zadań z zawodów indywidualnych - III etap
  • Treści zadań z zawodów drużynowych - I etap
  • Treści zadań z zawodów indywidualnych - I etap
  • Zadania z rund treningowych, etapy I-VII
  • Treści zadań z zawodów indywidualnych - I etap
  • Treści zadań z zawodów indywidualnych - II etap
  • Treści zadań z zawodów drużynowych - II etap
  • Treści zadań z zawodów indywidualnych - III etap
  • Treści zadań z zawodów drużynowych - III etap
  • Zadania z VII rundy treningowej
  • Zadania z VIII rundy treningowej
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - informacje dla nauczycieli i opiekunów
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - informacje dla uczniów
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - harmonogram
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - kalendarz
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów - plakat
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów – zawody drużynowe i indywidualne
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów – II etap zawodów
  • VIII Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów – III etap zawodów
  •  
     
    Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów

  • Test przykładowy nr 1 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 2 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 3 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 4 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 5 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 6 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 7 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 8 - edycja II etap I
  • Test przykładowy nr 9 - ćwiczenie ze słuchu - edycja II etap II
  • Ścieżka dźwiękowa test nr 9 edycja II etap II
  • Test przykładowy nr 10 - ćwiczenie ze słuchu - edycja II etap II
  • Ścieżka dźwiękowa test nr 10 edycja II etap II
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 1
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 2
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 3
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 4
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 5
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 6
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 7
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 8
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 9
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 10
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 11
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 12
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 13
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 14
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 15
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 16
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 17
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 18
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 19
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 20
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 21
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 22
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 23
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 24
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 25
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 26
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 27
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 28
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 29
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 30
  • Test z platformy e-learningowej - II etap 2012. Część 31
  • Tresci zadań ze słuchu z OJAG - II etap 2012 r.
  • Pliki do zadań ze słuchu z OJAG - II etap 2012
  •  
     
    Olimpiada Języka Hiszpańskiego

  • Warsztaty dla nauczycieli poświęcone technikom “scaffoldingu” w nauczaniu (podsumowanie)
  • Warszaty dla uczniów - wydarzenia roku 1492 w Hiszpanii (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów poświęcone analizie tekstów literackich (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli poświęcone analizie tekstów literackich (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli - podejście kooperatywne w nauczaniu języka obcego (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów poświęcone wybranym wydarzeniom z historii obszaru Ameryki Łacińskiej (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli poświęcone rozwijaniu autonomii wśród uczniów (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów - Szlak św. Jakuba w Hiszpanii (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli - niepodległość krajów Ameryki Łacińskiej i zagadnienie metysażu (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli - stereotypy w nauczaniu języka hiszpańskiego (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów - święta w Hiszpanii (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów poświęcone sztuce flamenco (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów poświęcone hiszpańskiej kuchni (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli poświęcone wybranym zagadnieniom z historii i kultury krajów Ameryki Łacińskiej (podsumowanie)
  • Warsztaty dla nauczycieli poświęcone technikom “scaffoldingu” w nauczaniu (podsumowanie)
  • Warsztaty dla uczniów poświęcone wybranym pozycjom z literatury latynoamerykańskiej (podsumowanie)
  • Wywiad z Amaią Donés Mendią pt. Baskowie: język i tożsamość
  • Wywiad z Raúlem Fernándezem Jódarem pt. Sport w Hiszpanii
  • Czat z Alfonsem Gregori
  • Czat z Iwoną Kasperską
  • Wywiad z prof. Grzegorzem Kucharczykiem
  • wywiad z Wojciechem Charchalisem
  • I edycja OJH - etap III - kwieceń 2011
  • I edycja OJH - etap I - grudzień 2010
  • I edycja OJH - etap II - marzec 2011
  • Czat z Iwoną Kasperską “El muralismomexicano”
  • Czat z Alfonsem Gregori “La Transición Española”
  • Mateiał Actividades cultura lengua conflictos generacionales campamento
  • Materiał Actividades cultura lengua CORTOMETRAJE GUAPA campamento
  • Mateiał Actividades cultura lengua EL RIO QUE NOS LLEVA campamento
  • Mateiał Actividades cultura lengua LA INMIGRACION EN LA PRENSA ESPA OLA campamento
  • Mateiał Actividades cultura lengua LA OVEJA NEGRA campamento
  • Mateiał Actividades cultura lengua pirateria campamento
  • Mateiał Actividades cultura lengua planificar unas vacaciones campamento
  • Mateiał Actividades cultura lengua turismo de masas campamento
  • Mateiał Actividades lengua oraciones concesivas campamento
  • Mateiał Actividades lengua perifrasis campamento
  • Mateiał Actividades lengua subjuntivo campamento
  • Mateiał Actividades lengua voz pasiva con ser y estar campamento
  • Actividades lengua expresar hipotesis campamento
  • Actividades cultura campamento EJERCICIOS HISTORIA
  • II edycja OJH – etap I – 18.11.2012
  • II edycja OJH – etap II – 13.01.2012
  • II edycja OJH – estap III – 2-3.03.2012
  • Wywiad z drem Alfonsem Gregori i Gomisem: “La España actual: entre la crisis económica y el conflicto político”
  • Wywiad z dr hab. Barbarą Łuczak : “Barcelona en la literatura española”
  • Wywiad z dr Nataszą Posadzy: “Al-Andalus: conquista, cultura y arte”
  • Czat z drem Xavierem Pascualem Lópezem “La romanización de la Península Ibérica: los pueblos prerromanos ante la imposición política, lingüística y cultural”
  • Materiały ze spotkania dla nauczycieli- panorama muzyczna (podsumowanie)
  • /Che Guevara (podsumowanie)”]
  • Materiały ze spotkania dla nauczycieli- elementy literatury na lekcji (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla nauczycieli- przysłowia (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- subkultury w Hiszpanii (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- przekaz ustny w literaturze Am. Południowej (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- Postać: Malinche (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- Geografia Ameryki Południowej (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- krytyka społeczna- Pokolenie '98 (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- kultura Argentyny (podsumowanie)
  • Materiały ze spotkania dla uczniów- Geografia i tradycje Półwyspu Iberyjskiego (podsumowanie)
  • Actividades cultura inmigracion prensa materialy z obozu
  • Actividades cultura inmigracion prensa materialy z obozu cz. 2
  • Actividades cultura lengua turismo de masas materialy z obozu
  • Actividades La tabla de Flandes Perez Reverte materialy kulturoznawcze
  • RESUMEN Medios comunicacion uczniowie materialy ze spotkania
  • RESUMEN Musica Mexico uczniowie materialy ze spotkania
  • RESUMEN Musica Mexico uczniowie prezentacja PPT material dodatkowy
  • Wywiad z dr Leonorem Sagermann Bustinza Problemas America Latina
  • Wywiad z dr Xavier Pascual cine espanol actual
  • Wywiad z Encina Alonso ser profesor ELE
  • Wywiad z prof. Grzegorzem Kucharczykiem - Historia Hiszpanii
  • Wywiad z Wojciechem Charchalis tlumaczem literatury hiszpanskiej
  • Czat z Iwoną Kasperską - mestizaje
  • El alumno de ELE: un alumno extraordinario. Marco teórico y propuestas prácticas para trabajar en la clase de Español Lengua Extranjera (ELE)
  •  
     
    Olimpiada Języka Hiszpańskiego − scenariusze zajęć

  • SCENARIUSZ LEKCJI Acabemos con los prejuicios
  • SCENARIUSZ LEKCJI Esta noche contigo
  • SCENARIUSZ LEKCJI expresiones idiomaticas
  • SCENARIUSZ LEKCJI instrumentos musicales
  • SCENARIUSZ LEKCJI La casa del futuro
  • SCENARIUSZ LEKCJI Libro. Leer te puede llevar lejos
  • SCENARIUSZ LEKCJI Libro. Un producto revolucionario
  • SCENARIUSZ LEKCJI Palabras compuestas_salvavidas lexicales
  • SCENARIUSZ LEKCJI Preterito indefinido
  • SCENARIUSZ LEKCJI Refranes Gato con guantes
  • SCENARIUSZ LEKCJI Consumismo y el consumo responsable
  • SCENARIUSZ LEKCJI El papel del deporte
  • SCENARIUSZ LEKCJI Familia Pasado, actualidad y futuro
  • SCENARIUSZ LEKCJI La pirateria no existe
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los famosos los idolos las autoridades
  • SCENARIUSZ LEKCJI Participacion en la cultura
  • SCENARIUSZ LEKCJI Problemas medioambientales
  • SCENARIUSZ LEKCJI Tecnologias de informacion y comunicacion
  • SCENARIUSZ LEKCJI Valores de la sociedad occidental
  • SCENARIUSZ LEKCJI Voluntariado y las ONGS
  • SCENARIUSZ LEKCJI El camino de Miguel Delibes
  • SCENARIUSZ LEKCJI Guerra civil y posguerra
  • SCENARIUSZ LEKCJI Historia de una escalera de Antonio Buero Vallejo
  • SCENARIUSZ LEKCJI Igualdad y discriminación
  • SCENARIUSZ LEKCJI Institución FCBarcelona
  • SCENARIUSZ LEKCJI Instrucciones para subir una escalera de Julio Cortazar
  • SCENARIUSZ LEKCJI La hegemonía hispánica
  • SCENARIUSZ LEKCJI La salud y el culto a la belleza
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los medios de comunicación
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los Indianos importancia economica social
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los medios de comunicación de masas y su influencia en la sociedad
  • SCENARIUSZ LEKCJI 'Manana en la batalla piensa en mí' de Javier Marías
  • SCENARIUSZ LEKCJI Patrimonio Gastronomico Espa ol
  • SCENARIUSZ LEKCJI Pintores espa oles Velazquez Goya Picasso Dali Miró
  • SCENARIUSZ LEKCJI Sociedad multicultural y la imigración
  • SCENARIUSZ LEKCJI Transición espanola
  • SCENARIUSZ LEKCJI Crónica de una muerte anunciadaGarcia Marquez
  • SCENARIUSZ LEKCJI La casa de Bernarda Alba Garcia Lorca
  • SCENARIUSZ LEKCJI Malinche Laura Esquive
  • SCENARIUSZ LEKCJI Sin noticias de Gurb de Eduardo Mendoza
  • SCENARIUSZ LEKCJI Contaminación acústica
  • SCENARIUSZ LEKCJI Compradores compulsivos
  • SCENARIUSZ LEKCJI El mundo de los animales
  • SCENARIUSZ LEKCJI El mundo del cine
  • SCENARIUSZ LEKCJI El tango de Piazzolla
  • SCENARIUSZ LEKCJI Oraciones introducidas por verbos de influencia
  • SCENARIUSZ LEKCJI Sin música la vida sería un error
  • SCENARIUSZ LEKCJI Supermercado de expresiones
  • SCENARIUSZ LEKCJI Supersticiones
  • SCENARIUSZ LEKCJI Historia Antigua
  • SCENARIUSZ LEKCJI Historia contemporanea
  • SCENARIUSZ LEKCJI adicciones sXXI
  • SCENARIUSZ LEKCJI consumo responsable
  • SCENARIUSZ LEKCJI futuro tierra
  • SCENARIUSZ LEKCJI GEOGRAFIA de Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Historia medieval
  • SCENARIUSZ LEKCJI Historia moderna
  • SCENARIUSZ LEKCJI Oraciones finales
  • SCENARIUSZ LEKCJI Fiestas de Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Organización politica de Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI nuestras mascotas
  • SCENARIUSZ LEKCJI Tiempos del pasado
  • SCENARIUSZ LEKCJI Verbos de cambio
  • SCENARIUSZ LEKCJI Estereotipos culturales
  • SCENARIUSZ LEKCJI Al-Andalus
  • SCENARIUSZ LEKCJI Ciudad cosmopolita
  • SCENARIUSZ LEKCJI El chocolate el alimento de los dioses
  • SCENARIUSZ LEKCJI El cine espanol actual
  • SCENARIUSZ LEKCJI La Hispania romana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los Borbones en el siglo XVIII
  • SCENARIUSZ LEKCJI Profesiones del futuro
  • SCENARIUSZ LEKCJI Si Frida no hubiera tenido un accidente
  • SCENARIUSZ LEKCJI Supersticiones y creencias populares
  • SCENARIUSZ LEKCJI Vida real y vida virtual
  • SCENARIUSZ LEKCJI Ad en Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Artistas Argentinos tango pintura y cine
  • SCENARIUSZ LEKCJI El imperio azteca
  • SCENARIUSZ LEKCJI El tragaluz
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los topicos del clima en Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Narradores argentinos Cortazar Borges
  • SCENARIUSZ LEKCJI Refranes de animales
  • SCERARIUSZ LEKCJI ria de Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Al-Andalus.
  • SCENARIUSZ LEKCJI Artistas Argentinos, tango, pintura y cine
  • SCENARIUSZ LEKCJI Ciudad cosmopolita
  • SCENARIUSZ LEKCJI El chocolate_el alimento de los dioses
  • SCENARIUSZ LEKCJI El cine espanol actual
  • SCENARIUSZ LEKCJI El imperio azteca
  • SCENARIUSZ LEKCJI El sistema educativo espanol. La universidad en Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI El_tragaluz
  • SCENARIUSZ LEKCJI La Hispania romana
  • SCENARIUSZ LEKCJI Las 10 batallas mas importantes de la historia de Espana
  • SCENARIUSZ LEKCJI_Los Borbones en el siglo XVIII
  • SCENARIUSZ LEKCJI Los estereotipos_clima
  • SCENARIUSZ LEKCJI Narradores argentinos Cortazar Borges
  • SCENARIUSZ LEKCJI Profesiones del futuro
  • SCENARIUSZ LEKCJI Refranes de animales
  • SCENARIUSZ LEKCJI Si Frida no hubiera tenido un accidente
  • SCENARIUSZ LEKCJI Supersticiones y creencias populares
  • SCENARIUSZ LEKCJI Vida real y vida virtual
  •  
     
    Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów

  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 1/2011
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 2/2011
  • OMG − plakat wraz z zadaniem części korespondencyjnej − I etap 2011
  • OMG − Szkice rozwiązań testu próbnego 2011
  • OMG − Test próbny 2011
  • OMG − Szkice rozwiązań zadań z części korespondencyjnej 2011 − I etap
  • OMG − Test 2011 − I etap
  • OMG − Szkice rozwiązań testu 2011 − I etap
  • OMG − Zadania z zawodów − II etap 2012
  • OMG − Szkice rozwiązań z zawodów − II etap 2012
  • Regulamin Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 3/2012
  • OMG - Szkice rozwiązań z zawodów 2012 - III etap
  • I Czesko-Polsko-Słowackie Zawody Matematyczne Juniorów. Szkice rozwiązań zadań z zawodów drużynowych
  • I Czesko-Polsko-Słowackie Zawody Matematyczne Juniorów. Treści zadań z zawodów drużynowych
  • I Czesko-Polsko-Słowackie Zawody Matematyczne Juniorów. Rozwiązania zadań z zawodów indywidualnych
  • I Czesko-Polsko-Słowackie Zawody Matematyczne Juniorów. Treści zadań z zawodów indywidualnych
  • Treści zadań z Obozu Naukowego Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów 2012. Poziom: OM
  • Treści zadań z Obozu Naukowego Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów 2012. Poziom: OMG
  • OMG - Treści zadań z III etapu zawodów 2012
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 4/2012
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 5/2012
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 6/2012
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 7/2012
  • VIII OMG - I etap - Rozwiązania testu
  • VIII OMG - I etap -Test
  • VIII OMG - I etap - Szkice rozwiązań zadań z części korespondencyjnej
  • VIII OMG - I etap - Treści zadań z części korespondencyjnej
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - zadania - lipiec 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - rozwiązania - lipiec 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - zadania - sierpień 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - rozwiązania - sierpień 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - zadania - wrzesień 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - rozwiązania - wrzesień 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - zadania - październik 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - rozwiązania - październik 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - zadania - listopad 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - rozwiązania - listopad 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG - zadania - grudzień 2012
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – zadania - styczeń 2013
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – rozwiązania - grudzień 2012
  • VIII OMG - II etap – Treści zadań
  • VIII OMG - II etap – Szkice rozwiązań
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – zadania – kwiecień 2013
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – rozwiązania - marzec 2013
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – zadania – marzec 2013
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – rozwiązania - luty 2013
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – zadania - luty 2013
  • Liga zadaniowa Obozu Naukowego OMG – rozwiązania - styczeń 2013
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 8/2013
  • VIII OMG - III etap – Szkice rozwiązań
  • VIII OMG - III etap – Treści zadań
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 9/2013
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 10/2013
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 11/2013
  • Kwadrat - Gazetka OMG - nr 12/2014
  • IX OMG - I etap -Test - zadania
  • IX OMG - I etap -Test - rozwiązania
  • IX OMG - I etap - Treści zadań z części korespondencyjnej
  • IX OMG - I etap - Szkice rozwiązań z części korespondencyjnej
  • IX OMG - II etap – Szkice rozwiązań
  • IX OMG - II etap – Treści zadań
  • IX OMG - III etap – Szkice rozwiązań
  • IX OMG - III etap – Treści zadań
  •  
     
    Raporty z badań
     
     
    Uczeń zdolny – Poradniki

  • Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców
  • Jak pracować ze zdolnymi? Poradnik dla nauczycieli i rodziców
  • Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Poradnik dla nauczyciela
  • Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej
  • Poradnik pracy z uczniem zdolnym w zakresie fizyki w szkole ponadgimnazjalnej
  • Klubik małego matematyka. Rozwijanie aktywności matematycznych uczniów I etapu edukacyjnego
  • Jak pracować z uczniem zdolnym? Poradnik nauczyciela matematyki
  • Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych
  • Praca z uczniem zdolnym na zajęciach lekcyjnych z wiedzy o społeczeństwie. Poradnik dla nauczycieli Myślę jak obywatel. Mam wpływ na to, co się dzieje wokół mnie
  • Jak pracować z uczniem zdolnym? Poradnik dla nauczycieli historii
  • Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego
  • Jak odkrywać i rozwijać uzdolnienia przyrodnicze uczniów w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej
  • Rozszerzony program matematyki dla gimnazjum. Poradnik nauczyciela matematyki
  • Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej. Jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej?
  • Model pracy z uczniem zdolnym w gimnazjum
  • Wychowanie fizyczne - praca z uczniem zdolnym
  • Model pracy z uczniem zdolnym w szkole ponadgimnazjalnej
  • Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych. Poradnik dla nauczycieli
  • Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne?
  • Rozpoznać, wspierać, rozwijać. Poradnia psychologiczno--pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny
  • Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie. Poradnik dla nauczycieli
  • Czas wolny… od nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych
  •  
    XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
     

    Trudności w nauce szkolnej uczniów zdolnych, czyli słów kilka o Syndromie Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych – dr Beata Dyrda
    Idź do góry