7 listopada 2017

Materiały do pobrania – resocjalizacja

Analizy i raporty

  • Analiza bazy i struktury miejsc w MOW i MOS 2009
  • Raport nt. zapotrzebowania na miejsca w placówkach resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych resortu edukacji w roku szkolnym 2011/2012
  • Analiza zasadności umieszczania nieletnich w MOW i MOS
  • Raport nt. zapotrzebowania na miejsca w placówkach resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych resortu edukacji w roku szkolnym 2012/2013
  • Bariery w procesie readaptacji społecznej nieletnich i warunki usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne
  • RAPORT: Zjawisko ucieczek wśród wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych w roku szkolnym 2010/2011
  • Raport: Diagnoza społeczna funkcjonowania Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii z uwzględnieniem form pracy i pomocy wychowankom, analiza potrzeb i problemów wychowanków oraz kadry ośrodków
  • Raport nt. zapotrzebowania na miejsca w placówkach resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych resortu edukacji w roku szkolnym 2013/2014
  • Sprawozdanie z IV Ogólnopolskiego Kongresu Pracowników Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych – Goniądz 2013
  • Młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii jako ogniwo lokalnej strategii rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży
  • Raport nt. zapotrzebowania na miejsca w placówkach resocjalizacyjnych resortu edukacji w roku szkolnym 2014/2015
  • Zapotrzebowanie na miejsca w MOW i MOS w roku szkolnym 2015/2016
  • Poradnik prawny dyrektora MOW i MOS
  • Zapotrzebowanie na miejsca w placówkach MOW w roku szkolnym 2016/2017
  •  

    Materiały z konferencji nt. “Warunki resocjalizacji i rewalidacji nieletnich w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych między regionami”

  • Zapobieganie wykluczeniu społecznemu niepełnosprawnych intelektualnie H. Żuraw
  • Zajęcia survivalowe, jako forma pokonywania własnych ograniczeń
  • Wsparcie uczniów zagrożonych niedost społ. np.W-wy-szkORE
  • Rozwiązania w zakresie edukacji, rewalidacji i resocjalizacji nieletnich MOW Włocławek
  • Przygotowanie do usamodzielnienia ciężarnych wychowanek
  • Propozycje zajęć specjalistycznych, resocjalizacyjno-rewalidacyjnych MOW Herby
  • Problem wyrównywania szans edukacyjnych E_Masny R_Borusiewicz
  • Perspektywa skutecznej resocjalizacji I. Motow
  • Kształcenie wychowanków MOW Kwidzyn
  • Charakterystyka wychowanków MOW w Herbach
  • Sprawozdanie z konferencji resocjalizacyjno-rewalidacyjnej
  •  

    Materiały z konferencji regionalnych

  • Warunki stosowania środków wychowawczych przez sąd rodzinny
  • Diagnozowanie niedostosowania społecznego nieletnich w RODK
  • Rola PPP w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
  • Funkcjonowanie Centralnego Systemu Kierowania Nieletnich do MOW i MOS
  • Wykonywanie środków wychowawczych w MOW Kwidzyn
  • Program “Nie jesteś sama”
  • Wykonywanie środków wychowawczych w MOW Malbork
  • Wykonywanie środków wychowawczych w MOS w Ustce
  • Krajowy Mechanizm Prewencji BRPO
  • Ochrona dzieci i młodzieży przed zagrożeniami - działania policji
  • Działania Ośrodka Mediacji, Kształcenia i Porad Prawnych
  • Mediacje rówieśnicze
  • Program Jonatan
  • Uwarunkowania funkcjonalne i prawne w kontekście realiów kierowania i umieszczania nieletnich
  • Skuteczność stosowania środka wychowawczego w postaci nadzoru kuratora sądowego wobec nieletnich zagrożonych demoralizacją
  •  

    Model współpracy − prezentacje ze spotkań 

  • Problemy w realizacji postanowień sądowych
  • Nowy system wspomagania pracy szkoły
  • Rola samorządu w polskim systemie oświaty
  • Sytuacja ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym
  • Specjalistyczne Punkty Konsultacyjne
  • Metody i narzędzia stosowane w pracy terapeutycznej z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Nowej Wsi
  • Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Model współpracy JST ze szkołami i placówkami oświatowymi
  • Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
  • Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia ze SPE
  • Specyficzne i niespecyficzne oddziaływania w profilaktyce problemowej
  • Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w zapobieganiu niedostosowaniu społecznemu wśród dzieci i młodzieży
  • Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku wielkomiejskim. Rozwiązania na przykładzie m. st. Warszawy.
  • Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Warsztaty
  • Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Warsztaty
  • Wsparcie uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym. Model współpracy JST ze szkołami i placówkami oświatowymi
  • Wsparcie uczniów zagroŜonych niedostosowaniem społecznym w środowisku lokalnym
  •  

    Narada robocza dyrektorów MOS i PPP 

  • Młodzieżowe osrodki socjoterapii jako istotne ogniwo systemu profilaktyki i terapii problemów dzieci i młodzieży w srodowisku lokalnym
  • Sieć współpracy pedagogów jako forma doskonalenia nauczycieli z różnych typów szkół
  • Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym. Z doświadczeń zespołu orzekającego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 17 w Warszawie
  • Reforma kształcenia zawodowego w Polsce – zakładane cele i oczekiwane rezultaty
  •  

    Prezentacje z konferencji „Polityka samorządów wobec młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii – problemy i wyzwania” 

    Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW/MOS 

  • Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia - IPET
  • Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach MOW
  •  

     

    Liczba MOW (stan na dzień: 31 marca 2017 r.) Rozmieszczenie MOW (stan na dzień 31 marca 2017 r.) Liczba MOS (stan na dzień: 31 marca 2017 r.) Rozmieszczenie MOS (stan na dzień 31 marca 2017 r.)
    Idź do góry